newsletter...

2010.02.10. 12:16

                                            Helószia! ^^

 Mivel már pár napja nem kaptatok híreket rólam, de csak azért, mert  nem volt kedvem írni. Sry. . . Ezért most rászántam magam. Szval na nemtudom, hogy hol hagytam abba, de az itt a lényeg gyerekek! :D Hogy, nagyon sok mindent tanulok az itteni és a francia kultúráról. Például, erre felé a Saar-vidéken nagyon sok a "fest" szval fesztivál/ ünnep! :D Ezek alatt ne olyanokra gondoljatok, mint nálunk a Hegyalja, a sziget és társai, hanem ezek inkább a történelemre vissza vezethető, inkább hagyománynak számító fesztiválok. Most lesz itt is farsangi fesztivál, utána nem lesz suli a gyerkőcöknek egy hétig.

     Akkor, mit is irjak még.., jah, hát németországban, nagyon fontos a vallás! NA , hát erre a családra ez abszolult nem jellemző! :D Valószínűleg azért, mert igaz, hogy itt laknak, de egyik sem ebben az országban dolgozik.. Amikor elmentunk a Városházára, bejelenteni engem, mert szükség volt erre a kis papirmunkára, akkor egy fontos kérdés volt a religion, azaz, hogy milyen vallású vagyok. Észak németországban a németek inkább evangélisták, míg itt délebben a katolikus vallás jellemző.

 Ezt mutatja az a tény, hogy ebben a városban is, mindössze egy kicsiny templom van az evangélisták számára. Amikor én mondtam nekik, hogy református vallású vagy, hát nem kicsit néztek mind a ketten! :D De mondtam, hogy "hungariban" ez az elterjedtebb!  Vagy nem!? :) Nemtudom, annyit tudok, h nekem az ismeroseim nagyrésze református. Jo, mondjuk engem annyira nem érdekel, hogy ki milyen vallásu, mert én elég szabadon veszem ezeket a dolgokat, ami lehet h baj, lehet, hogy nem, de attol hogy megvagyok keresztelve, nem vagyok vallásos.. mondjuk a református vallás amugy is elég szabad.

 

Következő észrevételem a szülők szobájában történt, ahol is egy érdekes kis poszterre lettem figyelmes a falon! :) Majd teszek fel képet, addig no comment! :D:D:D De adta! :P

 

A szülők, olyan szinten lazák, hogy .., nagyon! Állandóan, ha szóbakerül, vagy tv-ben van, vagy kajálunk, vagy éppen csak eszükbe jut, mindig megkérdezik, h nem e akarok vmit inni! (értetlenek számára: alkoholos italról van itt szó!) Hát én általában azt mondom, hogy nem! :) De valamelyik nap a galileo adásában volt, hogy összehasonlítótták a görög-orosz-finn szaunákat, hogy melyik a legjobb! Hát a görög egy kaksi! :D

A finn végzett a második helyen, míg a winner az orosz lett. És, hogy miért? 

Hát erre nagyonn egyszerű a válasz. Az orosz szaunában, a hőmérséklet olyan 70C°, ha jól emlékszem, és mivel számukra az ülés tul unalmas és izzasztó, ezért megisznak bent a szaunában egy feles vodkád, na már mért ne!? :D Ezek után, mentalevéllel rácsapnak a hátukra, majd megmaszírozzák. (- aki nem tudná, ha mondjuk iszol pár feles vodkád, vagy hosszu italt vagy vmi alkohol tartalmu italt (nem sokat!), és utána megmaszíroznak, olyan szinten részeg leszel, hogy nme bírsz felálni! És a hányás veszélye is fennál, ha egyáltalán magadnál lennél még. Mert ugyebára maszírozás kitágítja az ereket és az alkohol sokkal gyorsabban és jobban szétterjed a testben és "száll a fejbe".) Szval vigyázni! :D Végül pedig, kirohannak a hóba pancsizni kicsit! - szval nem is értem, hogy mért az orosz szauna nyert.. "elgondolkozósos arc" Hát tudtam, hogy az oroszok nem tul normálisak, de hogy ennyire!? Jó, biztos ez is egyféle hagyomány náluk, ami azért kipróbálandó! :D

Szval ezek után megkérdezte tőlem a Gabi, hogy nem e kérek egy kis vodkád!? Hát.., mondom deh, az én fájós torkomra, meg agyongyógyszerezett kis testembe, amit így, minden egyes nap jól ki is ütöttem, már csak egy vodka hiányzik. :)

Szval nem ittam! :D De amit hoztam nekik (ez a reklám helye) Tokaji 5 puttonyos 97-es(?) Aszút, megakarják kóstolni. Kérdezték, hogy hogy jó inni azt.. Hát megnéztem, 10C°- on a leg finomabb és desszertekhez a legjobb! Hát szóltam tesómnak, küldjön már valami linket, magyar specialität Süßigkeitokról. :) Ő a következőt találta:

 

Ismét egy hazai kiválóság. Igazán laktató, bőséges desszert. Mindenki ismeri ezt a fonomságot, aki pedig mégsem, az mihamarabb pótolja!

 

 

 

 

Hát, nemtudom, ki mennyire édesszájú, de én NAGYON az vagyok! :D

Ugyh ez jó is lesz - mondtam - , és majd jövőhét hétfőn, azaz febr. 15-én meg is fogom csinálni! :D Hmmmmm... -ehhez a bor, több, mint kiváló lesz! =)

 

Tegnap egy kisebb lan- partyban vettem részt. Beteg volt még midnig a Bastian, ugyh itthon maradt. Hát mit csináljunk... - gondolkodtunk- Poker!? :D OKÉ!  Lehozta Bastian a pokerszettjét, és játszottunk egy másfél orát kb., majd ezek után a laptopomat, meg a Gabiét egymás mellé tettük az egyik asztalon, és neten játszottunk egymás ellen, különféle játékokat. Aztán elmentem Lisa-lyért és ő is beszállt. De nem játszottunk sokat, mert azért, nem gépezhetnek sokat a gyerekek! :) De helyette, csináltunk muffint! Hát itt több bökkenő is akadt! Kezdeném azzal, hogy nincs mérlegük, hanem tudjátok van az a kiöntős mérő, na azzal mérnek itt! Általában minden csokis muffin recept alapja a keserű kakaó, azaz a kakaópor. Hát, jó. Megnéztem neten, találtam egy receptet, amihez nestquik kellett. Tökéletes, az van is mondom, na ezek után, a margarin részhez értem.., hát margarin?? Az nincs 'itthon'! Jó., akkor irány a googlekereső, mit használjunk helyette? Beírtam, kidobta, h a vaj jobban hízlal, mint a margarin, meg hogy a margarin egészségtelenebb, mint a vaj. - soso sokat segítettek! :D Hát én tettem bele vajat is, meg olajat is, biztos ami tuti! Jah és még mivel minidg szoktam tenni bele, amikor otthon csinálok egy kis barack ízt, így gondoltam itt is teszek bele, már mért ne!? Ennél sz..bb már mért ne!? Hát találtam ilyen valami narancsos valamit, gondoltam jó lesz! Öh, :D:D:D  utána megkóstoltam és megnéztem a cimkéjét, amin volt egy hús a narancs mellett! :D Hátö, ez valamiféle húsétekhez lehet, mert úgy csípett, hát én nemis tudom, mihez hasonlítani, de nagyon rossz volt! Na, mi legyen most!? -gondolkodtam. Elvégre ennél sz..bb már úgysem nagyon lehet. Megvan! Teszek hozzá még egy kis cukrot(az mindig jó), meg még egy kis kakaóport(hátha túl keveset tettem hozzá). :D  Készen van a massza.. Hol van a sütőforma, meg a papír? Sütőforma nincs, csak muffin sütő, de azt mivel nem találtuk, így egy szív alakú tortaformába tettem bele a masszát és helyeztük be a sütőbe. A papír, na azt sem találtunk, aztán miután már betettem a sütőbe a muffintortát, észrevettem, hogy nicsak, ott van az asztalon, ahova kitettuk a cuccokat! :D Zsííír, bár sokra már nemigen megyek vele. :)

Megsült, finom lett!

 

Tegnap még kaptam romikámtól egy tök jó zenét! :) 

          https://www.youtube.com/watch?v=TrPfh92_bNQ&NR=1&feature=fvwp

 

 

- a többi eseményt még majd ma..

 

p

A bejegyzés trackback címe:

https://petokamoka.blog.hu/api/trackback/id/tr251745251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reka-bcn 2010.02.10. 14:39:58

Heee!!! Ezeket miért nem említetted eddig???:DDD
Nagyon megfelelő helyet találtál!:))) Vodkával kínálnak hétköznap!haha :DDD Azért itt az egy dolog, hogy a nő vörösborozik állandóan és úgy vezet, na de hát az egészséges!!!:)
fujjj, meg mit raktál bele a sütibe? ezt sem említetted! légyszi nézd már meg a címkéjét és küldd el, ez valami nagyon undorító lehetett!!!"ennél szarabb már úgysem lehet"!!!:DDD hahaha! hát haltam be megint...:))) :P
süti beállítások módosítása